Kurs kat. A1, A2 lub A

Kurs podstawowy zawierający min. przygotowanie do egzaminu państwowego na prawo jazdy kat. A1, A2 lub A.

Rozpoczynając swoją przygodę z motocyklem wkraczacie często na nieznany, obciążony wieloma mitami obszar. Ważne jest więc by waszymi przewodnikami po początkach motocyklowej przygody był osoby dysponujące tak wiedzą, jak i umiejętnościami pozwalającymi na wspólne efektywne i bezpieczne przechodzenie przez kolejne tajniki jazdy na motocyklu.

Szczegóły kursu

Podczas zajęć prócz wiedzy staramy się przekazać Wam (to nie jest slogan) niepowtarzalnego ducha motocyklizmu. Sprawia on, że użytkując jednoślad doświadczacie szczególnych wrażeń, nieważne czy jedziecie do pracy, czy wyruszacie w nieznane.

Zaczynamy od realizacji teoretycznej części szkolenia zgodnej z programem ministerialnym. Następnie rozszerzamy zagadnienia wg naszego, subiektywnego uznania. Istnieje również możliwość eksternistycznego wykazania się wiedzą na teoretycznym Egzaminie Państwowym przed przystąpieniem do szkolenia. Jednak w takim wypadku sugeruję uczestnictwo w teoretycznych zajęciach tematycznych. Koncentrujemy się na tym, co dotyczy motocykla.

Co będziemy omawiać?

  • podział gatunkowy (bo każdy przyszły motocyklista powinien wiedzieć czym różni się motocykl sportowy od turystyczno-sportowego, a chopper od cruiser’a)
  • przeznaczenie (bo jest różnica pomiędzy motocyklem motocrossowym, a hard enduro i nie tylko w nazwie ),
  • budowę (bo warto wiedzieć, dlaczego motocykl jedzie, hamuje, a zawieszenie tłumi nierówności drogi i czym różni się łańcuch x-ringowy od o-ringowego),
  • obsługę mechaniczna (bo są serwisy, ale aż wstyd w niektórych kwestiach nie poradzić sobie samemu),
  • technikę jazdy (bo trzeba wiedzieć w czym pomocny jest międzygaz i że shimmy to nie japońskie danie),
  • ubiór (bo warto wiedzieć, czym różni się kask integralny za 300 zł od tego za 1500 zł i że przeszczepowi skóry można zapobiec jeżdżąc we właściwie dobranych ciuchach motocyklowych),
  • wyposażenie (bo musisz wiedzieć, w co się spakować przed wyjazdem i że sisibar to coś innego niż podgrzewane manetki),
  • zwyczaje (bo gdy je choć w niewielkim stopniu poznasz, będziesz wiedział, dlaczego nie wsiada się na czyjś motocykl bez wiedzy i zgody właściciela i po co ktoś daje Ci dziwny sygnał ręką lub nogą).

Pierwsze kroki na motocyklu postawicie w wirtualnym świecie przy użyciu symulatora.
Część z w/w mądrości zostanie „przetestowana” w praktyce. Część zaś wiedzy poczeka na wykorzystanie. Sięgniesz po nią w odpowiednim czasie…

Cześć praktyczna

Następnie zaczynamy praktyczną naukę. Zajęcia prowadzimy na przystosowanych placach szkoleniowych, a gdy przyjdzie odpowiednia chwila wyjeżdżamy poza zamknięty teren.
Niektóre osoby (w ramach szkolenia podstawowego) zaprosimy np. na jazdy poza utwardzonymi drogami. Naszą intencją nie jest tworzenie z Was uczestników rajdu Faraonów, czy Dakaru. Lecz właśnie to w offroadzie można zaobserwować wiele prawideł rządzących jazdą na motocyklu. A i podnieść (prawidłowo) motocykl z „gleby” też nie zaszkodzi ;-).
Moja sugestia, by będąc „świerzakiem” darować i sobie i pasażerowi wspólną jazdę (oczywiście przez jakiś czas). Jednak podczas szkolenia to Wy zostaniecie poproszeni o zajęcie miejsca na tylnej części fotela. Jasne, że większość z Was jeździło po prostu jako „plecak”. My zajmiemy się tym tematem dokładniej… .
W trakcie szkoleń oddajemy do Waszej dyspozycji kilka rodzajów motocykli. Są one indywidualnie dobierane proporcjonalnie do poziomu wiedzy i umiejętności oraz wykonywanych ćwiczeń.

    MASZ PYTANIE?

    Telefon
    502-100-237