Podczas zajęć prócz wiedzy staramy się przekazać Wam (to nie jest slogan) niepowtarzalnego ducha motocyklizmu. Sprawia on, że użytkując jednoślad doświadczacie szczególnych wrażeń, nieważne czy jedziecie do pracy, czy wyruszacie w nieznane.
Zaczynamy od realizacji teoretycznej części szkolenia zgodnej z programem ministerialnym. Następnie rozszerzamy zagadnienia wg naszego, subiektywnego uznania. Istnieje również możliwość eksternistycznego wykazania się wiedzą na teoretycznym Egzaminie Państwowym przed przystąpieniem do szkolenia. Jednak w takim wypadku sugeruję uczestnictwo w teoretycznych zajęciach tematycznych. Koncentrujemy się na tym, co dotyczy motocykla.
Co będziemy omawiać?
Pierwsze kroki na motocyklu postawicie w wirtualnym świecie przy użyciu symulatora.
Część z w/w mądrości zostanie „przetestowana” w praktyce. Część zaś wiedzy poczeka na wykorzystanie. Sięgniesz po nią w odpowiednim czasie…
Cześć praktyczna
Następnie zaczynamy praktyczną naukę. Zajęcia prowadzimy na przystosowanych placach szkoleniowych, a gdy przyjdzie odpowiednia chwila wyjeżdżamy poza zamknięty teren.
Niektóre osoby (w ramach szkolenia podstawowego) zaprosimy np. na jazdy poza utwardzonymi drogami. Naszą intencją nie jest tworzenie z Was uczestników rajdu Faraonów, czy Dakaru. Lecz właśnie to w offroadzie można zaobserwować wiele prawideł rządzących jazdą na motocyklu. A i podnieść (prawidłowo) motocykl z „gleby” też nie zaszkodzi ;-).
Moja sugestia, by będąc „świerzakiem” darować i sobie i pasażerowi wspólną jazdę (oczywiście przez jakiś czas). Jednak podczas szkolenia to Wy zostaniecie poproszeni o zajęcie miejsca na tylnej części fotela. Jasne, że większość z Was jeździło po prostu jako „plecak”. My zajmiemy się tym tematem dokładniej… .
W trakcie szkoleń oddajemy do Waszej dyspozycji kilka rodzajów motocykli. Są one indywidualnie dobierane proporcjonalnie do poziomu wiedzy i umiejętności oraz wykonywanych ćwiczeń.